INTERNATIONAL CENTER FOR RESEARCH AND RESOURCE DEVELOPMENT

ICRRD QUALITY INDEX RESEARCH JOURNAL

ISSN: 2773-5958, https://doi.org/10.53272/icrrd

Rakan Kongsi OSL Mengetuai 88% Dagangan dalam Aset Digital Spot ETF Hong Kong

Pengeluar rakan kongsi OSL menyumbang 93% & 70% daripada perolehan BTC & ETH Spot pusing ganti ETF

HONG KONG, July 06, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- Pasaran ETF Hong Kong telah menyaksikan pertumbuhan yang ketara dari pelancarannya pada April 2024, ditandai dengan jumlah dagangan yang mengagumkan dan penambahan aset bawah pengurusan (AUM). ETF spot Bitcoin (BTC) mencatatkan perolehan sebanyak HKD 1.14 bilion, manakala spot Ethereum (ETH) ETF mencapai perolehan sebanyak HKD 33.76 juta. Lonjakan ini menunjukkan minat dan aktiviti pelabur yang semakin meningkat dalam ETF aset digital di Hong Kong.

ETP / Turnover (HKD in millions)*BTC ETFETH ETF
ChinaAMC90.7417.22
Harvest Global16.446.67
Bosera7.699.87
Total114.8733.76

*Data setakat 5 Jul 2024 15:58 HKT (Sumber: HKEX)

OSL Digital Securities, peneraju dalam ekosistem aset digital terkawal dan ahli Kumpulan OSL (863.HK), telah menyokong pelancaran dan pertumbuhan ETF BTC/ETH spot sulung ChinaAMC dan Harvest Global, yang kini menyumbang sebanyak 88% daripada jumlah perolehan dalam ETF aset digital spot di Hong Kong.

"OSL terus memacu fasa seterusnya dalam inovasi aset digital terkawal, termasuk perkhidmatan pertaruhan dan produk dana token." - Patrick Pan, Pengerusi Lembaga & Ketua Pegawai Eksekutif OSL

Kejayaan OSL sebagai penyimpan ETF dan platform dagangan terkemuka menunjukkan visi strategik dan kecemerlangan operasinya. Memandangkan pasaran terus berkembang, OSL beriltizam untuk merintis penyelesaian baharu dan mengekalkan statusnya sebagai rakan kongsi yang dipercayai untuk pelaburan aset digital.

Perihal OSL

Disokong oleh syarikat fintech dan aset digital awam terkemuka di Asia, OSL Group (863.HK), yang dikenali sebelum ini sebagai BC Technology Group merupakan platform aset digital berlesen dan diinsuranskan SFC pertama di dunia. Diasaskan pada 2018, OSL mempunyai sejarah yang mantap dalam sektor ini dan diiktiraf oleh ramai orang sebagai peneraju dalam menyediakan penyelesaian aset digital terkawal dan berlesen yang komprehensif.

OSL menawarkan perkhidmatan Markets (pembrokeran, pertukaran dan jagaan) dan penyelesaian teknologi SaaS, yang memberikan pelanggan institusi sebagai tambahan kepada pelabur profesional dan runcit akses kepada kecairan global melalui platform aset digital terbaik dalam kelasnya. Infrastruktur dompet panas dan sejuk OSL yang terjamin dan diinsuranskan juga memastikan penyimpanan aset digital dengan penyelesaian transaksi yang tepat pada masanya.

Memandangkan industri aset digital terus berkembang, begitu juga OSL. Pendekatan OSL yang ringkas dan disesuaikan dengan patuh menavigasi pelanggan antarabangsa melalui persekitaran aset digital yang berkembang.

Untuk mendapatkan maklumat lanjut: group.osl.com

CONTACT: Pertanyaan akhbar
media@osl.com